Setkání konstrukce s hmotou
Toto je třetí verze příspěvku, která
byla napsána. Skutečně – původně se totiž mělo jednat o článek mnohem
obsáhlejší, ve kterém jsem se chtěl věnovat hlavně první – nepovedené a
následně upravené verzi modelu. Zejména tedy otázkám, proč jako celek
nefungoval, co jsme s ním následně provedli a co zapříčinilo, že model po
této úpravě nabyl podoby výrazně vyváženější a zkrátka a dobře lepší.
Chtěl jsem se zamýšlet, z jakého principu toto zlepšení vycházelo, v čem tkvěl problém a v neposlední řadě i jakými jinými způsoby jsme mohli náš model upravit, existovaly-li nějaké. Tento článek ovšem z důvodu nedostatku času zůstal nedopsán, a proto z něj vytáhnu pouze následující otázky, které by možná mohly tvořit jeho osnovu, a nad kterými, myslím, stojí za to přemýšlet.
- Proč první verze modelu nevypadala dobře?
- Proč ta druhá ano? Co bylo podstatou a důvodem této změny?
- Co musí splňovat materiály v přímém styku? Co v tomto kontextu znamená a mění barevnost, styk subtilního s masivním, artikulovaného s kontinuálním?
- Jakou roli zde sehrála naše „řemeslná neobratnost?“
- Jaký musí být poměr prázdného prostoru vymezeného nějakou vzdušnou konstrukcí nasazenou na masu hmoty a masy samotné? Jakou roli zde hraje např. tloušťka konstrukčních prvků konstrukce?
Otázek bylo vskutku mnohem více, a já si myslím, že má cenu nad nimi přemýšlet už jenom proto, že je tento jev ve velké míře součástí staveb, domů - architektury. Čas ale letí, a
já, stejně jako on, musím postoupit rovněž vpřed. Již nyní totiž příspěvek publikuji snad s dvoutýdenním zpožděním. Možná ale, že se k této
problematice na blogu někdy vrátím.
V rámci zadání zde také přikládám svou fotomontáž – sádrový model v centru Libocké komunitní zahrady.
super...
OdpovědětVymazatz textu se mí nejvíc líbí poslední odstavec...
ještě bych hledala lepší kompozici celého obrazu... možná by objekt lépe vyniknul na místě toho přístřešku!
ty dvě nálady jsou skvělé!
š